دست‌نوشته‌های سینا شهبازی


آدمی وِلگردم، روزگارم بد نیست!

اوجِ احساسات در صدا

چندان اهل گوش دادن به آهنگ خارجی نیستم. نه اینکه نخواهم که احتمالاً بیشتر به دلیل اینکه نمی‌توانم. در قسمت Listening یا همان قسمت شنیداری کمی (تا قسمتی) ضعف دارم. به خصوص آهنگ‌هایی که خواننده آنقدر سریع متن انگلیسی را می‌خواند که تو گویی خواننده می‌خواهد سر به سرت بگذارد و تو را دست بیندازد. ولی وقتی متن آهنگ را در کنار گوش دادن به آهنگ جلوی چشمانم می‌بینم، می‌فهمم که سر به سر گذاشتنی در کار نیست و اتفاقاً خواننده دارد کلمات را یکی پس از دیگری ادا می‌کند ولی عیب کار این جاست که من قادر به شنیدن آنها نیستم.

(راستش را بخواهید، به سختی می‌توانم خودم را قانع کنم که لابه‌لای نوشته‌هایم از آهنگ و موسیقی بنویسم. احساس می‌کنم دارم وقت مخاطب را می‌گیرم. یکی نداند، انگار این خانۀ محقر هزاران بازدید کننده دارد و آنها ثانیه‌شماری می‌کنند تا مطلبی منتشر کنم و آن را بخوانم که چنین تصوراتی به سرم می‌زند. ولی سعی می‌کنم بعد از این خوددرگیری‌ها، به خودم بقبولانم که یادت رفته سینا؟ قرار بود اینجا برای دل خودت بنویسی. برای اینکه حال خودت خوب باشد. نه اینکه سعی کنی ادا در بیاوری و فیلم بازی کنی تا بقیه از تو خوش‌شان بیاید. خدا را شکر بعد از این استدلال سطحی، سریع قانع می‌شوم و بدون عذاب وجدان به کارم ادامه می‌دهم.)

بر خلاف عادت همیشگی‌ام، مدتی است یک آهنگ (از سامی یوسف) را وقت و بی‌وقت با خودم زمزمه می‌کنم. البته از آنجایی که متن آهنگ را بلد نیستم (و معمولاً هم متن آهنگ یادم نمی‌ماند)، صرفاً همان چند کلمۀ اول را (با چاشنی خلاقیتم در درآوردن آهنگ آن قطعه با دهان) برای خودم تکرار می‌کنم: You Came to Me...

شروع آهنگ کمی ضایع و جالب به نظر می‌رسد. اگر گوش دهید، متوجه منظورم می‌شوید. البته جالبی این آهنگ در همین نکته ختم نمی‌شود. در اواسط آهنگ متوجه می‌شوید که این آهنگ ترکیبی است: هم انگلیسی می‌خواند هم فارسی. و نکتۀ جالب دیگر برای من، موسیقی این آهنگ است. فوق‌العاده احساساتم را غلغلک می‌دهد. امیدوارم از گوش کردن به آن ،دستِ‌کم به اندازۀ من، لذت ببرید.

لینک دانلود صوتی آهنگ

لینک دانلود تصویری آهنگ (با زیرنویس انگلیسی)

لینک دانلود تصویری آهنگ (با زیرنویس انگلیسی و البته فارسی. هرچند کمی به نسبت کلیپ بالایی، بی‌کیفیت‌تر است)

پی‌نوشت:

امیدوارم به خاطر طولانی شدن مطلب من را ببخشید ولی احساس کردم بد نیست متن آن را نیز اینجا کپی کرده باشم تا اگر دوست داشتم در زمانی دیگر به آن گوشِ جان بسپارم، بدون نیاز به سرچ کردن و کلیک کردن روی این لینک، متن آن نیز جلوی چشمانم باشد تا بلکه بتوانم کم‌کم، متن آن را نیز حفظ کنم. هرچند می‌دانم که چنین کاری احتمالاً از حوصلۀ من خارج است و این‌ها را صرفاً برای خوش کردن دل خودم می‌گویم.


When I was so lost, so lonely

You came to me, took my breath away

Showed me the right way, the way to lead

You filled my heart with love, showed me the light above

Now all I want is to be with you

You are my one true love, taught me to never judge

Now all I want is to be with you


اللهم صل علی سیدنا ، مصطفی علی حبیبک ، نبیک ، مصطفی

تو آمدی در اوج غمهام
صدات کردم، آنجا بودی

بدون تو معنای عمر چیست
وقتی ندانم اسراری از غیب

خواهم رضای تو،جانم فدای تو
دلم می خواد، که باشم با تو

خسته ام از دنیا،از این دو رنگی ها
فقط می خوام،که باشم با تو

اللهم صل علی سیدنا ، مصطفی علی حبیبک ، نبیک ، مصطفی

Showed me right from wrong

Told me to be strong

Need you more than ever ya rasulallah

You came to me in that hour of need

Need you more than ever ya rasulallah

You filled my heart with love, showed me the light above

Now all want is to be with you

You are my one true love, taught me to never judge

Now all I want is to be with you

اللهم صل علی سیدنا ، مصطفی علی حبیبک ، نبیک ، مصطفی

ارادتمندِ شما،
سینا شهبازی.

سینا شهبازی ۰
زینب رمضانی
چرا شما دوتا داداش شبیه هم نیستین اصلا ؟!

آخی چه داداش نازی داری سینا خوش به حالت :)
چه خانواده‌ی جالبی دارین شما 
یه برادر گیتاریست
اون یکی برادر نخبه 



خیلی‌ها ازمون پرسیدن. راستشو بخوای، خودمم نفهمیدم چرا. ولی اصلاً تعجب نمی‌کنم. به نظر من که طبیعیه.

ممنونم.
آره واقعاً. سروش کارش درسته. ولی نمی‌دونم چرا هنوز خودم رو نتونستم قانع کنم که وارد ساز و آواز کنم. یعنی قانع شدم، ولی نمی‌دونم چرا وارد نشدم.
ما کلاً 2تا بیشتر نیستیما. یکی گیتاریست. نخبه رو هنوز خاندان ما به خودش ندیده :-)

سارا درهمی
سلام.
داداش شما گیتار میزنن؟

سلام.

بله با اجازه‌تون.
یه چندجا (از چمله دانشگاه یزد و جاهای دیگه که خبر ندارم) هم اجرا کردن.
پیج اینستاگرام برای اطلاعات بیشتر.

زینب رمضانی
سینا جان :)

در جریانی که لیلا موسوی دوست منه دیگه ؟؟

تازگیا هم دانشجو شده رفته یزد ... 
گوی سبقت رو توی وبلاگ خوندن از من ربوده ، هرجا میرم می بینم کامنتش هست !

ناقلا 

آره زینب جان، اسمش رو توی وبلاگت زیاد دیدم.

داشتن دوست خوب و همراهی چون لیلا، اونم توی این دوره زمونه، واقعاً غنیمته. خوشحالم که قدرش رو می‌دونی.
اِ؟ پس اومده شهر ما. بهش بگو اگه سؤالی داشت یا کاری داشت حتماً بهم بگه. امیدوارم بتونم اگر کمکی از دستم بر میاد، براش انجام بدم تا خیلی احساس غریبی نکنه.

پروین
دانلود کردم برم خونه در سکوت گوش بدم.. اما از همین الان می دونم عالیه..
آقا سینا ممنونم از اینکه تنها رهگذر کوچه وبلاگ من هستی.

خدا را شکر. امیدوارم که خوشت بیاد. ممنونم ازت.

اختیار داری. باعث افتخارمه که می‌تونم به خونۀ مجازی‌ات سر بزنم.
از قدیم هم گفتن: اولین‌ها هرگز فراموش نمی‌شن یا اگه بخوام واقع‌بینانه‌تر بگم، باید بگم: اولین‌ها به سختی فراموش می‌شن.
شما هم جزو اولین کسایی بودی که به این خونۀ حقیر سر زدی. برقی که موقع دیدن کامنت جدید توی وبلاگم -اون هم توی روزای اول- دیدم رو مدیون تو و بقیۀ دوستای خوبم هستم.
خوشحالم که همچنان به اینجا سر می‌زنی پروین عزیز.
روز و روزگارت خوش باشه و ان‌شاءالله سایه‌ات بالا سر دختر خانم نازنینت باشه.

زینب رمضانی
اینا به کنار ...

من تازه یه حقیقتی راجع به خودم فهمیدم و اونم اینه که توی برخورد با آدما چیزی که بیش از همه منو‌مجذوب می‌کنه ’صدا‘ ست .

قبلا شنیده بودم که دخترا از طریق گوش عاشق میشن ولی امروز دیگه بهم اثبات شده ...
البته تا حالا عاشق نشدم ولی خب این یه نکته ایه که دونستنش برای خودم حیرت انگیز بوده 

من علاوه بر صدا، شخصیت طرف خیلی برام مهمه. احساس می‌کنم توی همون چندثانیۀ اول، می‌تونم طرف رو کامل بشناسم و بفهمم چی توی چنته‌اش داره.

یادمه وقتی حافظ ناظری به خندوانه اومده بود و توی خندوانه دیدمش، عاشقش شدم. خیلی این بشر رو دوست داشتم. آرزو می‌کردم کاش دختر بودم بهش یه پیشنهاد می‌دادم لااقل.
رضا امیرخانی و فاضل نظری هم برام چنین حسی رو تداعی می‌کردن، ولی نه به اندازۀ حافظ ناظری.

لیلا موسوی
آهنگ خوبیه😊
مطالب وبلاگتون بسیار زیبا و خواندنی هستند. 
موفق باشین

خوشحالم که خوشت اومد. اتفاقآً قبل از اینکه این پست رو بذارم، چندبار دیگه خودم بهش گوش دادم. خیلی حس خوبی بهم می‌ده این آهنگ.

ممنونم از ابراز محبتت.
روز و روزگارت خوش دوست خوبم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
این خانۀ مجازی را برای این راه انداخته‌ام تا سعی کنم حرفی در دلم نماند و آنها را به اینجا منتقل کنم و خدای ناکرده غمباد نگیرم!
لازم به توضیح نیست که هرآنچه می‌خوانید، بُرشی از تجربیات زندگی من است که ممکن است با آن مخالف یا موافق باشید.
فراموش نکنیم که هرکسی حقّ اظهار نظر دارد پس بیاییم این حقّ را از هیچ کسی، به هیچ بهانه‌ای، سلب نکنیم.
وانگهی اگر با من موافق بودید، که فَبَها. اگر هم مخالف بودید و درعین‌حال احساس کردید قرار است کمکی بکنید، ممنون می‌شوم اگر نظرتان را برایم به اشتراک بگذارید. و اگر همچنان مخالف بودید و احساس می‌کنید که قرار است رنجیده‌خاطرم کنید، تمنّا می‌کنم به صورت چراغ‌خاموش، اینجا را ترک نمایید و من را به خدای خودم واگذار کنید.
باشد که همگی رستگار شویم.
"دانشجوی کوچکی از این کائنات،
سینا شهبازی"
پیوند ها
سینا شهبازی (وبلاگ جدید یک آدم معروف و مشهور)
محمدرضا شعبانعلی (معلمی که راه رفتن و نفس کشیدن واقعی را سخاوتمندانه به من آموخت)
حمید طهماسبی (خدای تجارت الکترونیک)
شاهین کلانتنری (خدای نویسندگی)
امین آرامش (ملقّب به آقای "کار نکن")
علی اختری (نوجوانی که بسیار زود مسیر زندگی‌اش را پیدا کرد)
نجمه عزیزی (شاعر و معمار همشهری من)
شهرزاد (استاد زندگی در زمان حال و استاد توصیف بی‌نظیر لحظه‌ها)
طاهره خباری (عاشق کتاب و کتاب‌خوانی)
معصومه شیخ‌مرادی (عاشق شعر و شاعری و البته صخره‌نوردی)
سارا درهمی (دختر خانمی که مثل خودم، دغدغۀ پیدا کردن مسیر زندگی‌اش را دارد)
پرنیان خان‌زاده (عاشق پیاده‌روی، شعر و بحث‌های فلسفی)
نسرین سجادی (یکی از بامعرفت‌ترین و شجاع‌ترین دوستان من)
کبرا حسینی (از متممی‌های کاردرستی که یکی از دغدغه‌های مشترک‌مان، درست‌نویسی است)
شیرین (به سختی می‌توان به نوشته‌هایش، دست رد زد)
یاور مشیرفر (به قول خودش:‌ یک دیوانه)
محسن سعیدی‌پور (علاقه‌مند به داستان‌های مینی‌مال)
محمدصادق اسلمی (آدمی درونگرا که معشوقۀ خودش را، کتاب می‌داند)
زهرا شریفی (تأملات و تألمات دختر خانمی نویسنده و همیشه خنده‌رو)
زینب رمضانی (دختری بلندپرواز که در اندیشۀ پولدار شدن، مهندس شدن و داستایوسکی شدن است)
پریسا حسینی (کسی که برای من، تداعی‌گر عکس و عکاسی است)
علی کریمی (استراتژیستِ محتوا)
بابک یزدی (استراتژیستِ محتوا)
محمدرضا زمانی (علاقه‌مند به مباحث بازاریابی و فروشندگی)
سحر شاکر (دختری که به عقد دائم لپ‌تاپ خویش درآمده است)